Råd til at brande din virksomhed effektfuldt
Vi lever i en tid, hvor alle virksomheder arbejder ihærdigt på at få kundernes opmærksomhed. Da forbrugeren har så mange muligheder, skal der meget til for at få fat i dem, og det indhold vi sender ud, må ikke være irrelevant, for tætskrevet eller for langt og så videre. Der er mange krav til virksomheder i forhold til at fange ens målgruppe. Især fordi de også konkurrerer med familie og venner, som er på de samme platforme, som virksomheder er. Der skal laves brugbart indhold, og der skal gøres noget ekstra for, at forbrugeren vil huske på netop din virksomhed.
3 råd til at brande din virksomhed så forbrugeren husker dig
Udover at skulle brande dig på sociale medier og slås om forbrugerens tid der kan man gøre mange andre initiativer brandingmæssigt. Forbrugeren ofre meget tid på mobilen, så det er vigtigt, at virksomheden er tilstede der. Men mange mennesker går heldigvis også stadig meget ud, de elsker at shoppe og gå ud at spise, at rejse og der er også blevet mere plads til fordybelse de sidste år. Mere fordybelse betyder også tid, hvor vi lægger mobilen væk og nyder det selskab og de omgivelser, vi er i. Derfor kan din virksomhed med fordel også stadig tænke på at brande sig fysisk.
- Forær din medarbejdere firmatøj i lækker kvalitet, som de kan benytte i fritiden og til arrangementer, hvor der er kunder og andre virksomheder, som synliggør jeres brand. Klik her for at se mere. I kan også give det til kunder.
- Inviter dine kunder på en øl og i biografen, hvor filmen rammer noget inden for jeres branche. Oplevelser er stadig et kæmpe hit hos forbrugeren
- Lav jeres eget motionsløb, hvor overskuddet går til velgørenhed. Her får I også promoveret jeres sociale profil, mens en flok mennesker får en fed oplevelse og noget motion, som er godt for krop og sjæl og samtidig godt for samvittigheden for alle punkter.
Tænk ud af boksen med branding
Som nævnt er der mange virksomheder, der søger at fange forbrugerens opmærksomhed. I den forbindelse er det vigtigt, at din virksomhed tænker ud af boksen og gør noget anderledes. Det skal man turde. Ellers vil forbrugeren falde i søvn og vælge noget andet at bruge sin tid på, og så er din virksomhed for alvor dømt ude.
I kommunikationsafdelingen bør man jævnligt lave et idégenereringsmøde, hvor I sammen kan finde på skæve idéer samtidig med, at I sammenholder idéerne med, hvad der fungerer godt brandingmæssigt, og hvad kunderne efterspørger.
Comments